Umum sudah mengetahui yang permohonan Bantuan Rakyat 1 Malaysia[BR1M] yang berupa bantuan tunai RM500 telah pun di lanjutkan ke 10hb Februari 2012.
Walaubagaimanapun, bagi mereka yang telah pun membuat permohonan sebelum ini, bolehlah menyemak status permohonan yang telah dibuat. Untuk menyemak, Pemohon bolehlah menghubungi talian hotline yang telah disediakan iaitu 1800222500 atau 1300883010 mulai 16hb Jan 2012. Talian tersebut akan dibuka bermula jam 9 pagi hingga 5 Petang.
Sekiranya permohonan tersebut tidak berjaya, rayuan bolehlah dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperolehi di Pejabat LHDN dan agensi berkaitan. Ianya boleh juga di akses melalui laman sesawang LHDN
KLIK DISINI UNTUK SEMAK SECARA ONLINE
*****************************************
SEMAKAN ONLINE BR1M STATUS PERMOHONAN BANTUAN RAKYAT RM500
Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada pemohon yang berjaya akan dibuat dalam bentuk baucer tunai, bermula Ahad ini. Pembayaran secara berperingkat itu dijangka mengambil masa dua bulan sehingga 15 Mac depan.
Panduan Semakan BR1M
Baucer itu boleh ditunaikan di cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN), CIMB dan Maybank di seluruh negara.
Pemohon boleh menghubungi talian hotline 1800222500 atau 1300883010 mulai 16.1.2012 antara jam 9 pagi hingga jam 5 petang untuk memeriksa status permohonan.
Atau anda boleh mula menghantar pertanyaan email ke belanjawan2012@treasury.gov.my. Insyallah anda akan dapat serta merta status permohonan anda.
Sehingga Selasa lalu, sebanyak 4.12 juta borang BR1M diterima dari seluruh negara dan daripada jumlah itu, 3.1 juta diluluskan. Baki permohonan sedang diproses dan dijangka selesai esok.
Tempoh penyerahan borang BR1M itu dilanjutkan selama satu bulan lagi sehingga 10 Februari depan.
Rayuan
Bagi pemohon yang gagal, rayuan boleh dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperoleh di pejabat LHDN, agensi kerajaan berkaitan atau dimuat turun menerusi laman web www.treasury.gov.my atau untuk mendownload borang rayuan sila klik DISINI.
Walaubagaimanapun, bagi mereka yang telah pun membuat permohonan sebelum ini, bolehlah menyemak status permohonan yang telah dibuat. Untuk menyemak, Pemohon bolehlah menghubungi talian hotline yang telah disediakan iaitu 1800222500 atau 1300883010 mulai 16hb Jan 2012. Talian tersebut akan dibuka bermula jam 9 pagi hingga 5 Petang.
Sekiranya permohonan tersebut tidak berjaya, rayuan bolehlah dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperolehi di Pejabat LHDN dan agensi berkaitan. Ianya boleh juga di akses melalui laman sesawang LHDN
KLIK DISINI UNTUK SEMAK SECARA ONLINE
*****************************************
SEMAKAN ONLINE BR1M STATUS PERMOHONAN BANTUAN RAKYAT RM500
Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada pemohon yang berjaya akan dibuat dalam bentuk baucer tunai, bermula Ahad ini. Pembayaran secara berperingkat itu dijangka mengambil masa dua bulan sehingga 15 Mac depan.
Panduan Semakan BR1M
Baucer itu boleh ditunaikan di cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN), CIMB dan Maybank di seluruh negara.
Pemohon boleh menghubungi talian hotline 1800222500 atau 1300883010 mulai 16.1.2012 antara jam 9 pagi hingga jam 5 petang untuk memeriksa status permohonan.
Atau anda boleh mula menghantar pertanyaan email ke belanjawan2012@treasury.gov.my. Insyallah anda akan dapat serta merta status permohonan anda.
Sehingga Selasa lalu, sebanyak 4.12 juta borang BR1M diterima dari seluruh negara dan daripada jumlah itu, 3.1 juta diluluskan. Baki permohonan sedang diproses dan dijangka selesai esok.
Tempoh penyerahan borang BR1M itu dilanjutkan selama satu bulan lagi sehingga 10 Februari depan.
Rayuan
Bagi pemohon yang gagal, rayuan boleh dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperoleh di pejabat LHDN, agensi kerajaan berkaitan atau dimuat turun menerusi laman web www.treasury.gov.my atau untuk mendownload borang rayuan sila klik DISINI.
No comments:
Post a Comment