Sunday, December 20, 2009

Kesesakan Teruk di Lebuh Raya Utara Selatan













Gurun-18.12.2009.

Saya mengambil kesempatan cuti awal muharam untuk balik ke kedah..Bertolak 2.45 ptg dari Ipoh dan sampai ke Gurun lebih kurang pukul 5.20 ptg. Saya hendak berehat di R&R gurun di Lebuh Raya Utara Selatan, malangnya...saya hampir sekali tidak boleh memasuki kawasan rehat berkenaan. Ini berpunya daripada kesesakan yang amat luar biasa sekali. Kereta tidak bergerak langsung.

Keadaan diluar hujan...saya batalkan niat untuk singgah ke kawasan rehat...malangnya..kenderaan terlalu banyak sekali..sehinggakan lebuh raya utara selatan lumpuh..kereta tidak bergerak...rupa-rupanya berlaku kemalangan 10km dihadapan kawasan rehat Gurun...bayangkan....dari tol juru hingga kawasan rehat gurun...jem....


Saya berhentikan enjin kereta pada pukul 5.30 ptg. Pukul 7.00 mlm baru kereta mula bergerak tetapi amat perlahan sekali. Keadaan macam ini amat memenatkan..melihat banyak kereta tersadai ditepi jalan akibat enjin terlalu panas....

Hati pun terasa geram...rasanya ikut jalan lama pun tidak akan berlaku kesesakan seteruk mcm itu..Jem berlaku tepat pukul 4.00 ptg dan berakhir pukul 7 mlm...Bayangkan...betapa seksanya..

Pihak PLUS kena melakukan sesuatu supaya kesesakan tidak seburuk di Gurun...

Tahun baru disambut dgn kesesakan dilebuhraya...hmmm...

No comments:

Post a Comment