Friday, October 28, 2011

Laptop atau Tablet

Belilah laptop jika:

Pengunaan keyboard yang sangat kerap dan serius. Ini selalunya ada pada ciri pekerja seorang blogger, pemberita, penulis, pelajar dan ramai lagi memerlukan penggunan keyboard bagi memudahkan kerja-kerja harian mereka. Jadi jika anda salah seorang daripada mereka, lebih sesuailah melaburkan wang itu dengan membelikan laptop

Perlu menyimpan, keluar, kongsi macam-macam data seperti gambar, file-file kerja, gambar, hasil-hasil kerja dan sebagainya. Seeloknya laptop adalah pilihan yang terbaik kerana tablet hanya memberi ruang yang kecil untuk menyimpan data.


Belilah tablet jika:


Mudah alih merupakan satu keutamaan? Ya, tablet adalah 'laptop' mudah alih untuk anda yang sentiasa inginkan 'laptop' sentiasa di sisi, di kepit di celah ketiak dan di bawa kemana-mana sahaja. Namun harus berhati-hati dengan situasi ini, kadar kemungkinan adalah tinggi untuk berlaku kes kecurian mahupun ragut. Ini jelas akan terjadi pada golongan wanita yang suka men'show-off' kan harta peribadi mereka itu.

Selesa dengan penggunaan skrin sentuh, hanya untuk kegunaan online facebook dan di bawa kemana-mana sahaja. Bukan sahaja facebook, malah penggunaan email, internet, game-game di waktu bosan menunggu klien, memang sesuai menggunakan tablet ini.

No comments:

Post a Comment