Sunday, September 2, 2012

SAMSUNG GALAXY NOTE 2 DI UMUM SECARA RASMI



Samsung Galaxy Note 2 diumumkan secara rasmi di upacara ‘Samsung Mobile Unpacked 2012′ yang diadakan sempena IFA di Berlin.

Phablet yang dipertingkatkan dari versi asal Samsung Galaxy Note itu mempunyai spesifikasi yang lebih hebat dengan kuasa pemprosesan empat teras 1.6GHz dengan RAM 2GB selain mempunyai kapasiti bateri yang dipertingkatkan sehingga 3100mAh, ianya turut dikuasakan dengan sistem pemprosesan Android versi Jelly Bean ( Android 4.1 ). 

Saiz skrinnya pula ialah 5.5″ dengan skrin jenis HD Super AMOLED dengan nisbah 16:9. Phablet ini didatangkan dengan pilihan memori dalaman 16GB, 32GB dan 64GB disamping sokongan tambahan kad memori. Kamera utama mempunyai resolusi 8 megapiksel dan kamera pendua hadapan mempunyai resolusi 1.9 megapiksel. S Pen phablet ini juga direka lebih panjang, tebal dan lebih ergonamik untuk memberikan lebih keselesaan. Phablet ini didatangkan dengan warna Marble White ataupun Titanium Grey dan akan berada dipasaran pada Oktober.

Samsung turut memperkenalkan beberapa fungsi baru pada phablet ini diantaranya adalah Air View, Pop Up Note, Quick Command, Screen recorder, Easy clip dan Idea Visualizer .

No comments:

Post a Comment