Sunday, December 4, 2011

Best Guna Samsung Galaxy Tab 10.1

Sudah hampir 2 bulan saya menggunakan Samsung Galaxy Tab 10.1. Best ke tidak. Jawapannya memang best dan berbaloi dengan wang yang telah dilaburkan untuk membeli gajet ini yang bernilai RM1899.00.

Apa yang saya puas hati setakat ini.


1. Internet

Senang untuk saya surf internet pada bila bila masa. Laju, cepat dan pantas. Jika guna laptop kena tunggu untuk windows loading dulu. Makan masa. dengan tablet ini, kurang 1 minit saja boleh terus online.


2. Blog

Memudahkan saya berblog. Ciri tablet ini sama dengan laptop. Boleh copy paste. Boleh download gambar dan sebagainya.


3. Office

Untuk kerja kerja ringan amat sesuai guna tablet. Dengan skrin yang luas memang puas hati. Boleh edit word, powerpoint dan excel. Pdf pun disokong oleh gajet ini.


4. Hiburan

Sebagai satu gajet yang sesuai untuk berhibur. Boleh tengok movie..dengar lagu..macam kita gunakan dilaptop.


5. Game

Wow...grafik cantik. Dengan prosessor 1Ghz dual core dan Ram 1 Gb memang puas. Ada yang free dalam market. Kalau nak leboh teruja, banyak game yang HD tetapi berbayar.


6. Ringan

Semestinya. Senang nak dibawa kemana mana.


Kesimpulannya :

Memang puas hati. Kepada yang berminat..ada samsung galaxy tab 8.9..bakal keluar samsung galaxy tab 7.7 dan 7 plus. Skrin berbeza beza. Bergantung kepada cita rasa masing masing.


2 comments:

  1. pernah x jd samsung tab tu jam secara tiba2 dan lgsg tdk m'berikan tindak bls utk bbrapa lama..n klu prnh ape yg harus dilakukan ye..klu hp blh jgk cabut bateri..

    ReplyDelete
  2. reset je la... tekan butang on/off tu dlm 7sec.....

    ReplyDelete