Thursday, November 18, 2010

Celcom Broadband

Mengapa gunakan teknologi tanpa wayar, sedangkan teknologi berwayar lebih stabil? Ada beberapa perkara yang menyebabkan pengguna internet tempatan lebih suka beralih kepada teknologi tanpa wayar (wireless). Salah satu faktornya adalah kelembapan proses pemasangan tersebut.


Berbanding dengan broadband sedia ada, dikatakan proses pemasangan Streamyx amat melecehkan pengguna dimana mereka terpaksa menunggu berminggu-minggu.

Masa mula-mula sangat kagum dengan kelajuan dia. Tapi lepas tuh… hmmm..

Khidmat pelanggan boleh tahan bagus. Ade sedikit ketidakpuasan hati sebab pada semasa nak guna broadband pekerja Celcom mendakwa Internet tanpa had. Tiba-tiba dapat message had penggunaan dah mencecah 5Gb?

Liputan Celcom baik tetapi kelajuan internet macam siput. Perlukah saya menukar ke syarikat yang lain?

1 comment:

  1. Salam. Saya tinggal di negeri yang rata-rata penduduk nya masih lagi tidak celik IT. Saya telah hampir 3 bulan mendaftar untuk pemasangan streamx tapi pihak TMnet masih lagi tidak memasangnya. Saya mengambil keputusan untuk menggunakan P1 Wimax dimana urusan proses untuk pengaktifan tidak sampai 1 jam. Saya nk syorkan P1 Wimax untuk awak cuba.

    ReplyDelete