Wednesday, August 17, 2011

Bawa Bertenang


Kenapa mahu marah-marah? Anggap sahaja setiap yang sah bagi itu sebuah gurauan. Mainan hidup yang sekadar singgah, datang dan kemudian BERLALU.

Ikuti 8 cara daripada Gretchen Rubin untuk mengawal kemarahan.

1. JANGAN GIVE IN KEPADA KEMARAHAN SAYA.

BANYAK orang percaya dalam "hipotesis pengubat" dan berfikir bahawa menyatakan kemarahan sihat berfikiran dan melegakan perasaan mereka. Tidak begitu. Kajian menunjukkan bahawa menyatakan kemarahan hanya memburukkan. Saya pasti ini adalah benar sekali yang saya terima akan, saya boleh cambuk diri saya ke dalam kemarahan . Ia adalah lebih baik untuk bertenang .

2. LET MATAHARI GO DOWN ON KEMARAHAN SAYA .

Saya cenderung untuk mendapatkan jengkel dengan Manusia Besar pada waktu malam, mungkin kerana saya letih. Sekarang saya memaksa diri saya menunggu sehingga hari berikutnya untuk mencaci beliau tentang ini atau itu . Dan keesokan harinya, kemarahan saya hilang sepenuhnya.


3. MENERIMA SALAHKAN .

Aku benci orang-orang yang sesat, dan sering menjadi sihat kembali apabila orang mencari kesalahan dengan sesuatu yang saya telah lakukan . Sekarang saya benar-benar cuba untuk berhenti sejenak untuk bertanya pada diri sendiri, "Adakah saya yang salah?" Dan bertindak balas dengan kelembutan.

4 ASK: "PM saya MENINGKATKAN KEADAAN ? "

INI terutamanya kerja-kerja yang baik dengan Girl Big . Jika saya marah dengan dia, dia telah mencairkan-down yang lengkap. Ia tidak menyenangkan, tetapi reaksi beliau pasti telah membantu saya mendapatkan kawalan yang lebih baik diri sendiri. Sekarang, apabila saya mempunyai keinginan untuk snap, saya berfikir, "Adakah ini akan membantu keadaan?" Dan jawapannya sentiasa NO.

5. FIND "SATU KAWASAN PERLINDUNGAN."

Saya mengangkat frasa ini dari tanda berhampiran lif di Yale Law School - melanda saya sebagai melucukan. Kajian menunjukkan bahawa apabila fikiran orang itu tidak berpenghuni, set perindukan. Jadi saya cuba "mencari kawasan perlindungan" dalam minda saya, yang, mereka kekal di fikiran tenang bukan perindukan dan fussing . Sepanjang garis yang sama ...

6. Mengalih perhatian diri saya sendiri .

Memuaskan diri mereka dalam "overthinking" - kediaman pada slights bermain-main dalam kesesatannya, pertemuan yang tidak menyenangkan, dan sedih - membawa kepada perasaan yang buruk. Saya boleh memanaskan diri dengan obsessing pada kegusaran beberapa kecil. Dalam apa Man ​​Big panggilan "spiral menurun," Saya bermula dengan jalur kereta api kira-kira setiap episod negatif dalam ingatan baru-baru ini. Sekarang saya sengaja mengganggu fikiran saya, biasanya dengan memikirkan beberapa soalan bertulis.

7 ASK: PM saya MAD AT diri saya sendiri ?

Martha Beck membuat hujah yang menarik bahawa kita mengeram atas kesilapan orang lain apabila kita separa sedar, mengenal pasti dengan mereka, apa yang kami mengutuk pada orang lain adalah apa yang kita mengutuk dalam diri kita. Jadi sekarang apabila seseorang itu membuat saya marah, saya bertanya pada diri sendiri, "Bolehkah saya menuduh diri dari kesalahan yang sama?" Dalam sedikit memberitahu psikologi, saya dapati pemerhatian Beck amat benar bagi orang lain, tetapi tidak begitu banyak untuk diri saya sendiri! Adakah saya mengesyaki sedikit penafian diri yang mungkin berlaku ... ?

8. KETAWA .

Humor adalah jawapan kepada segala-galanya (humor dan senaman). Sekarang apabila saya benar-benar tidak dapat menahan kemarahan saya, saya sekurang-kurangnya cuba untuk memasukkan jenaka, atau membuat keseronokan diri sendiri, atau mengambil alih nada yang lebih ringan seperti yang saya kata-kata kasar pada.


No comments:

Post a Comment